הכל על חוק האסבסט

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

האסבסט הוא שם לחומר סיבי אשר בעבר שימש לפרויקטים שונים בבניה. הסיבים של החומר עמידים בפני אש, נוזלים ומפגעים רבים אחרים. החומר עצמו מאופיין בחיים ארוכים והמחיר שלו נחשב בעבר לנמוך במיוחד. זו הסיבה שהוא היה פופולארי. היום ידוע כי סיבי האסבסט עלולים להשתחרר לאוויר ולהכיל חומרים שהחשיפה אליהם מקושרת להגברת הסרטן.

אחת הבעיות המשמעותיות עם החומר הוא הפירוק שלו או ביצוע שינויים במקומות בהם הוא נמצא. ברגע שישנו אסבסט במבנה ויש צורך לבצע שיפוץ או כל פעולה שמובילה להזזה של החומר, עלולים להשתחרר אותם חומרים רעילים ואלו יכולים לחדור בקלות לריאות. השאיפה של החומר בנשימה רגילה אינה מורגשת אך היא פשוטה, מהירה והנזק יכול להיות בהתאם.

 

חוק האסבסט – קווים כלליים

באוגוסט 2011 נכנס לתוקפו חוק האסבסט. באופן כללי, החוק קובע כי אין להשתמש יותר בחומר זה וקובע כי יש לצמצם את הנזקים מהחומר. מדינת ישראל יישרה קו עם מדינות מודרניות רבות כשהחליטה שאין להשתמש יותר בחומר לצורכי בניה והגדירה כיצד להשתמש ולתחזק את האסבסט במקומות שהוא כבר נמצא בהם.

המטרה של החוק היא לצמצם את הנזק שעלול להיגרם במקומות שיש בהם מהחומר. הוא בא להגן על הציבור ולהסדיר את אופן הפינוי שלו.

חוק האסבסט

עיקרי חוק האסבסט

מתוך מטרה להגן על הציבור ועל העוסקים בתחום, החוק פירט כיצד יש להשתמש באסבסט, קבע את תאריך הפסקת השימוש בחומר חדש ומי יוכל לעסוק בפינוי שלו. אלו הם עיקרי החוק:

הגבלת השימוש

החוק קובע כי אין להשתמש יותר באסבסט. לא במבנים פרטיים, לא בעסקיים ולמעשה פועל לצמצם את כמות האסבסט שאפשר למצוא בישראל.

תאריך פינוי האסבסט

החוק קבע כי יש לפנות תוך עשר שנים אסבסט פריך. כלומר, עד לשנת 2021 יש לפנות את החומר שנמצא בבניינים מגוונים כולל מבני תעשייה ומבנים צבאיים.

אופן התחזוקה

במקומות שהם ישנו אסבסט, יש לבעלים במקום אחריות ציבורית והחוק קובע כיצד תתבצע התחזוקה של האסבסט שכבר ישנו, עד לפינויו.

קבלת היתרים

על פי החוק, חובה לקבל מראש היתר לבצע עבודות הנוגעות לחומר. ההיתרים יינתנו בכפוף לתקנות איכות הסביבה ומתוך מטרה למנוע פגיעות במהלך העבודה.

העברת מידע

בעלים של מבנה אשר יש בו נוכחות של אסבסט אשר משכירים או מוכרים את המבנה, חייבים ליידע את הקונים או השוכרים על הימצאותו במקום.

כיצד ניתן לעבוד עם אסבסט

חוק האסבסט קובע בין היתר כי אין להשתמש באסבסט חדש. אין להוסיף על הקיים ומכאן אין לבנות או לייבא את החומר. עם זאת, עדיין ישנו מהחומר ויש לטפל בו כראוי ולפנות אותו בהתאם לתקנות. את העבודה יבצע רק בעל מקצוע שהוסמך לעבוד עם האסבסט. יש להפסיק להשתמש בחומר וכל שימוש יתבצע בפיקוח. חשוב לציין כי ברגע שנעשית פעולה לפינוי החומר יש לבצע אותה תוך הקפדה על הסביבה ורק באופן שיקבל אישור.

לפנות אסבסט בצורה מקצועית וחוקית

חוק האסבסט קובע כי תוך עשר שנים מיום יציאתו יש לפנות את האסבסט. המטרה היא למנוע מצב בו חלקיקים קטנים יתעופפו ויפגעו באנשים בסביבה. גם כאשר נדמה כי החומר במצב תקין ואינו מתפורר יש לצאת מנקודת הנחה כי הוא מהווה סכנה. אי אפשר לראות את החלקיקים כיוון שהם קטנטנים ופינוי החומר, שצריך להתבצע, יבוצע על ידי מומחים בתחום.

המרכז לפינוי אסבסט מבצע את העבודות השונות בכפוף לחוק ועוזר לך לבצע פינוי יעיל, מוגן ותחת התקנות המחמירות ביותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדנו בכתבה:

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!