מעקה בטיחות בעבודה בגובה

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

מהם הכללים שעלינו לעמוד בהם כאשר אנו מתקינים מעקה בטיחות? מהם השיקולים הנוספים שחשוב לקחת בחשבון מעבר לנושא הבטיחות אך בלי לפגוע בו? בחירת מעקה למרפסת, לחדר המדרגות או לכל מיקום אחר, חייבת להתבסס על התמונה הגדולה של שילוב המעקה במרחב, על מנת להבטיח את החוויה הבטוחה אך גם הנעימה והאסתטית ביותר.

 

שיקולי בטיחות בבחירת מעקה עם מדריך עבודה בגובה

מעקה בטיחות, כשמו כן הוא, נועד להעניק בטיחות למשתמשים בו. ככזה, על המעקה לעמוד במספר תנאים, שיעניקו לו את היכולת לספק את הבטיחות הנדרשת. מעבר לנושא החומר והחוזק המבני עליהם נדבר עוד מעט, הפרמטר החשוב ביותר הוא גובה המעקה. בסופו של דבר, המטרה המרכזית של מעקה בטיחות היא מניעת נפילה של המשתמשים במרחב, במיוחד ילדים וקשישים, אך לחלוטין לא רק.

בכדי להעניק את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר, על המעקה להיות בגובה של מעל חצי גוף של אדם ממוצע, כמה שיותר גבוה. נקודת האיזון שלנו בגוף היא נקודת האמצע, בערך באזור האגן והמותניים, וכאשר אנו מאבדים איזון, חשוב שתהיה לנו תמיכה לחלק הגוף העליון שמוביל את הנפילה. מעקה נמוך יותר, לא רק שלא ימנע נפילה, אלא יכול בעצמו להוביל למעידה, ועל כן על הפרמטר הזה אתם לחלוטין לא רוצים להתפשר.

שיקולים נוספים בהיבט הבטיחות הם שיקולים של חוזק מבני מדריך עבודה בגובה עידן בגובה . מעקה בטיחות חייב להיות קשיח, יציב, מותקן בחוזקה לנקודות העוגן שלו בקירות וברצפה ולהיות בלתי שביר. המעקה צריך להיות מסוגל לשאת במשקלו של אדם, ואף להיות עמיד לעומס המופעל עליו בנפילה או בהתנגשות תוך כדי ריצה. ברמה ההנדסית, המעקה צריך לעמוד בעומסים גבוהים הרבה יותר מכך, על מנת להיות מאושר בתור מעקה בטיחות.

 

בטיחות עם מדריך עבודה בגובה

זה הכי חשוב, אבל זה לא הכל

אחרי שעסקנו בהיבטי הבטיחות של התקנת מעקה, חשוב לתת את הדעת גם לשיקולים נוספים שיכולים להשפיע על מידת שביעות הרצון שלכם מהמעקה. שיקולים אלה כוללים את הבאים:

אסתטיקה

אתם רוצים שהמעקה יהיה אסתטי, שהעיצוב שלו יתאים לעיצוב הכולל ושבסך הכל הוא יתרום לאווירה בכל מקום בו הוא מותקן, ולא ייצור פגיעה אסתטית.

פרטיות

במידה והמעקה מותקן במיקום חיצוני, הוא יכול לשמש גם כאמצעי להגברת רמת הפרטיות. כך למשל, אם אתם מתקינים מעקה במרפסת של דירה בקומה תחתונה, המעקה יכול לשחק תפקיד מרכזי ברמת הפרטיות אותה יחושו היושבים במרפסת. פרטיות זו יכולה להיות מושגת על ידי בחירת מעקה שעשוי מחומר אטום כמו עץ או מתכת, ואפשר לשקול גם התקנה של סוכך.

נוף

במידה והמעקה מותקן במרפסת בקומה עליונה, חשוב שהמעקה לא יחסום את הנוף המשתקף ממנה. במקרה זה, אפשר להשתמש במעקה עשוי סורגי מתכת או במעקה זכוכית שמעניק שקיפות מלאה. יחד עם זאת, חשוב להקפיד על כך שמעקה הזכוכית עשוי על פי הסטנדרטים הנדרשים כדי לספק את החוזק המבני הנדרש.

עמידות בתנאי מזג האוויר

במידה והמעקה מותקן בשטח חיצוני, חשוב לוודא שהוא עמיד בפני לחות, בפני קרינת שמש ובפני חום וקור. ישנם מעקות בעלי עמידות טבעית שאינם זקוקים לתחזוקה שוטפת על מנת לשמר את עמידותם, וישנם כאלה שיחייבו אתכם לנהל תחזוקה שוטפת כדי לשמר את עמידותם.

 

לסיכום, ברכישת מעקה בטיחות, נושא הבטיחות הוא ללא ספק הנושא החשוב ביותר שצריך לקחת את תשומת ליבכם, וחשוב שתבינו את כל היבטי הבטיחות שעל המעקה לעמוד בהם. בנוסף לכך, כדאי וחשוב לתת את הדעת גם למשתנים הנוספים כמו אסתטיקה, נוף, פרטיות ועמידות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדנו בכתבה:

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!