מתי אסבסט מסוכן

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

האסבסט הוא חומר אשר מורכב מקבוצה של חומרים ומינרליים. הוא חומר עמיד, אינו נפגע מהשמש ונוח ליישום בשימושים שונים ובעיקר בבניה. בעבר, כשהומצא החומר, נראה היה כי מדובר באחד הפתרונות היעילים שנכנסו בתחום. לאחר שנים של שימוש התברר כי במצבים מסוימים האסבסט מסוכן מאד.

חשיפה לאסבסט מגבירה את הסיכון לסרטן ונשימת החלקיקים שלו יכולה להיכנס במהירות אל הריאות ולהוות נזק משמעותי. השימוש בחומר הגיע לשיאו בשנות השבעים אך כבר בשנות השמונים היה ברור כי מדובר בחומר שיכול להוות סכנה ומאז הופחת השימוש בו. בשנת 2011 יצא בישראל חוק האסבסט אשר קובע כי אין להשתמש עוד בחומר ויש לטפל בחומר הקיים במשנה זהירות.

מתי אסבסט מסוכן?

האסבסט מגיע כלוחות והוא יעיל לשימושים רבים. כל עוד הוא נמצא בשלמותו ואינו נפגע, הוא לא מסוכן. הבעיה היא שאין לדעת מתי החומר אכן שומר על שלמותו ומתי הוא מתחיל להתפורר. החומר פריך ולכן הוא מתפורר בקלות רבה, על ידי מגע אנושי או ביצוע פעולות שונות בסביבה שגורמות לתנועה והזזה של האסבסט. במקרה וכך הדבר, החומר הופך להיות מסוכן.

סיבי האסבסט יכולים להתעופף באוויר בלי שנוכל להבחין בהם. הסיבים הם בקוטר מינימלי אשר יכול להיות קטן אף מ-3 מיקרון. הגודל שלהם גורם לכך שקל לנשום אותם בלי לדעת מכך. החומר לא מורגש ברגע הראשוני, אך ההשפעה שלו יכולה להיות רבה. האסבסט יהיה מסוכן ברגע שנחשפנו אליו וישנם אנשים אשר יהיו בקבוצת סיכון גבוהה במיוחד.

קבוצות סיכון

ישנן קבוצות סיכון אשר עבורם האסבסט מסוכן עוד יותר. אנשים אשר מעשנים חשופים יותר לפגיעה בעקבות חשיפה כמו כן, אנשים שיש להם בעיות בריאות ומחלות רקע, יכולים להיות מושפעים מהתפוררות החומר ונשימתו. באופן כללי התשובה לשאלה מתי אסבסט מסוכן צריכה להיות תמיד ולא במקרה נקבע כי אין עוד להשתמש בו.

מעבר לכך שהחומר אינו מומלץ לנשימה עבור אף אחד, ישנם אנשים שיסבלו יותר במידה ויחשפו אליו ולכן הם צריכים לשים לב במידה ויש בסביבתם אסבסט. אנשים חולים או מעשנים אשר מזהים אסבסט מתפורר או נוכחות שלו צריכים לבקש שיטופל כראוי.

טיפול ופינוי האסבסט

אחת הבעיות של החומר הוא הפריכות שלו. הוא יכול להתפורר כאשר מטפלים בו ואז הוא הופך להיות מסוכן עוד יותר. כלומר, אם הוא נמצא במקום מוגן ואנשים לא חשופים אליו, הפגיעה שיכול להיות שתהיה היא מינימלית. ברגע שיתחיל הטיפול בו, אם הוא לא יתבצע במקצועיות התוצאה תהיה פירורים שעפים באוויר (שלא ניתן להבחין בהם) ופגיעה בסביבה.

האסבסט יכול להיות יותר מסוכן כאשר נוגעים בו לעומת כשהוא נשאר במקומו ובמיוחד אם הוא בתוך קירות ומקומות שלא מגיע אליהם רוח או אנשים. זו הסיבה שנקבע חוק האסבסט ושנקבעו תקנות כיצד יש לטפל בו ולפנות אותו. הטיפול והפינוי יתבצע אך ורק על ידי אנשים שמכירים את התחום, שהתמקצעו לעשות את העבודה ולאחר שהתקבלו האישורים הנדרשים לפינוי.

לפנות לחברה מקצועית

במידה ויש במבנה שלך אסבסט, חשוב מאד לטפל בו, לפני שאנשים יחלו. הדרך הנכונה והבטוחה ביותר לעשות זאת הוא לפנות לאנשי מקצוע מנוסים ושמחזיקים באישור לעבוד עם החומר. בתחילה יש להתייעץ על הפעולות הנכונות לביצוע ובמידה ויש צורך לפנות אותו יש לקבל אישור מקדים מהמשרד להגנת הסביבה.

המרכז לפינוי אסבסט מתמחה בתחום. כאן מחכים לך אנשי מקצוע שיכולים לעבוד עם החומר ולהפחית את מידת הסיכון של האנשים בסביבה במאות אחוזים. זה הזמן לטפל במפגע וליצור קשר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!