פינוי אסבסט בגן יבנה

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כיום מוגדר אסבסט כחומר אסור ליבוא או מסחר, הן כמוצר העומד בפני עצמו והן כרכיב במוצר אחר. יחד עם זאת, עד לפני מספר עשורים, כשעוד לא היו ידועים הנתונים הידועים היום לגבי הנזק הבריאותי שהוא גורם, נחשב האסבסט לחומר בנייה פופולארי מאוד, בעיקר לבניית קירוי מבנים. כיום ישנם בישראל לא מעט מבנים עם גגות אסבסט והמגמה היא לפנות את כל האסבסט ופשוט להיפטר ממנו באופן סופי. מה הופך את האסבסט לחומר כל כך מסוכן? באילו מקרים צריך לפנות את האסבסט ובאילו מקרים ניתן להותיר אותו במקומו? האם ניתן לפנות אסבסט באופן עצמאי? מי רשאי לבצע פעולות של פינוי אסבסט בגן יבנה? כמה עולה פינוי אסבסט בגן יבנה? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

מה הופך את האסבסט לכל כך מסוכן?

פינוי אסבסט בגן יבנה

האסבסט הוא חומר סיבי שמקורו בסלעים ייחודיים שעשויים ממינרלים סיליקטיים של מגנזיום בדרך כלל. ישנם סוגים שונים של אסבסט, ובכלל זה אסבסט לבן, אסבסט חום, אסבסט כחול ואחרים. במרחב הציבורי, או הפרטי, תצורת האסבסט המוכרת ביותר היא לוחות גליים שמשמשים בדרך כלל לקירוי גגות. יחד עם זאת, האסבסט יכול לשמש גם למטרות אחרות כמו קירוי תחנות אוטובוס, גדרות, קירות מחסנים וכן הלאה. לרוב מדובר כאמור בלוחות גליים בעל מראה קלאסי, אך בהחלט תיתכן נוכחות של אסבסט גם בלוחות שעשויים ברובם מחומר אחר ולכן אינם מגיעים בתצורה הקלאסית של לוחות אסבסט.

ככלל, כאשר האסבסט נמצא במצב שלם ותקין לחלוטין, פוטנציאל הסיכון שלו הוא נמוך מאוד. הבעיה מתחילה כאשר החומר עובר שחיקה או שבירה, מה שחושף את הסיבים הפנימיים של המכלול אל האוויר הפתוח. המדובר בסיבים מיקרוניים שאינם נראים לעין האנושית אך מרחפים באוויר, לעיתים בכמויות גדולות ולאורך זמן רב. נשימה של סיבים אלה יכולה לגרום לנזקים קשים לריאה האנושית ובכלל זה להוביל להתפתחות מחלות ריאה, מחלות במערכת הנשימה ובטווח הבינוני והארוך גם להתפתחות מחלת הסרטן. בשל כך הוגדר האסבסט כחומר מסוכן אסור בשימוש.

מתי צריך לבצע פינוי של אסבסט?

כפי שאמרנו קודם לכן, האסבסט במצבו השלם והתקין הוא אמנם לא מוצר בטוח במיוחד, אבל הוא עדיין לא הופך לגורם סיכון שמייצר את הסיכון הקלאסי של נשימת סיבי אסבסט. במצב תקין, הסיבים מהודקים היטב וסגורים בתוך משטח האסבסט ולכן אין חשש שיגיעו אל מערכת הנשימה של אנשים השוהים בקרבת האסבסט. העניין הוא שמספיק סדק אחד קטן, לעיתים כזה שקשה מאוד לראות בכדי לחשוף את הסיבים הללו אל האוויר הפתוח. הסיכון גדול עוד יותר כאשר ממש ניתן לראות משטחי אסבסט שבורים או עם סדקים משמעותיים לאורכם. במקרים אלה, שטח הפנים של סיבי האסבסט החשופים לאוויר הפתוח הוא מספיק גדול בכדי להבטיח כמעט בוודאות נזק בריאותי לשוהים במקום.

מקרה נוסף שבו הופך האסבסט למסוכן הוא המקרה של אסבסט פריך. המדובר באסבסט שהגיע לרמת יובש גבוהה מאוד עד כדי נטייה גבוהה להתפוררות והיסדקות. כבר במצב כזה נהוג להגדיר את האסבסט כמסוכן ולא ראוי עוד לשימוש. כפי שאמרנו בתחילת דברנו, על פי החוק הקיים כיום בישראל, אסור כל יבוא או מסחר באסבסט, הן כמוצר עצמאי והן כרכיב במוצר אחר. עוד מעבר לכך, ישנו יעד ברור ומובהק של המשרד להגנה על איכות הסביבה לפנות את כל גופי ורכיבי האסבסט הקיימים בישראל ופשוט להגיע למצב של סביבה נטולת אסבסט לחלוטין. אלא שמדובר בתהליך איטי ומדורג שהקריטריון המרכזי בו הוא לא עצם נוכחות האסבסט אלא מצבו של האסבסט.

כל עוד האסבסט הוא במצב שלם ותקין

נהוג להשאיר אותו במקומו בכפוף לביצוע בדיקות תדירות לווידוא תקינותו בכל עת. מרגע שהאסבסט הפך לחומר מסוכן, בין בגלל שהוגדר כאסבסט פריך ובין בגלל שעבר שחיקה פיזית משמעותית כגון הופעת סדקים או שבירה, ההנחיה היא לפנות את האסבסט בהקדם ולהעביר אותו לאתרי הטמנת פסולת מסוכנת. אם אתם לא יודעים מה מצבו של האסבסט שלכם ולא יודעים אם עליכם לפנות אותו או לא, מומלץ להזמין מומחה פינוי אסבסט בגן יבנה שיבדוק עבורכם את המשטח וימליץ על הצעדים הבאים.

מי רשאי לבצע פינוי אסבסט בגן יבנה?

ככלל, פינוי אסבסט היא פעולה שדורשת רישוי והסמכה על ידי המשרד להגנה על איכות הסביבה. על פי החוק אף אדם לא רשאי לבצע מהלך של פינוי אסבסט או בכלל להתעסק עם אסבסט, אלא אם עבר את ההכשרה הנדרשת לכך, קיבל לכך רישיון מתאים מהמשרד להגנה על איכות הסביבה ומבצע את פעולת הפינוי על פי סט שלם של כללי בטיחות וזהירות. המשמעות המיידית היא שלא משנה עד כמה זה נראה לכם קל ופשוט, אסור לכם או לאף אדם בלתי מורשה אחר, לגעת בלוח אסבסט ולבטח לא לפרק אותו, לפנות אותו או להשליך אותו בפח אשפה או בסביבה. חשוב להבין, ואת זה יוכל להסביר לכם כל מומחה פינוי אסבסט בגן יבנה, כי מדובר בחומר מסוכן מאוד, שאנשים רבים איבדו את בריאותם וחלו במחלות נשימה קשות בגללו. כל התנהלות בלתי אחראית עם אסבסט, לא רק שהיא מנוגדת לחוק אלא יכולה לגרום לפגיעה ממשית בבריאות שלכם  ושל הסובבים אתכם.

על כן, אם אתם חושדים שהאסבסט שלכם לא במצב תקין, או שקיבלתם החלטה להיפטר מגג האסבסט שלכם בכל מקרה ולהתקין גג חדש ומודרני, מה שאתם רוצים לעשות הוא להזמין מומחה פינוי אסבסט בגן יבנה ולוודא שאכן מדובר בגורם מורשה שגם מבצע את תהליך הפינוי על פי כל הכללים המוגדרים בתקנות. עבודה עם איש מקצוע היא קודם כל חובה חוקית החלה עליכם והפרתה יכולה להוות עבירה פלילית ובצדה עונש משמעותי. אבל עוד מעבר לזה, בכדי להימנע ממצבים של שבירת לוחות אסבסט ובעצם גרימת כאוס של סיבי אסבסט בכל האזור, לרבות השלכת לוחות האסבסט השבורים בשטח הפתוח, חשוב מאוד שהתהליך כולו יבוצע בצורה מסודרת על ידי מומחה פינוי אסבסט בגן יבנה בעל ההכשרה המתאימה ושעובד על פי כל הכללים המוגדרים בחוק.

כיצד מבוצע פינוי אסבסט?

 התהליך של פינוי אסבסט בגן יבנה, או לצורך העניין בכל מקום אחר, מתחיל בהגעה של צוות פינוי אסבסט מורשה למקום ויישום של כל ציוד המגן הנדרש ובכלל זה חליפה אטומה, משקפי מגן, מסיכת נשימה, נעליים גבוהות ורצוי גם כיסוי ראש אטום. המטרה היא כמובן למנוע כל מגע עם סיבי האסבסט שעלולים לרחף באוויר במהלך תהליך הפינוי. בשלב הבא מבוצעת הרטבה יסודית של לוחות האסבסט המיועדים לפירוק. הרטבה זו מיועדת למנוע את התנועה החופשית של הסיבים באוויר על ידי הפיכת תערובת האסבסט לעיסה לחה ומניעת היווצרות אבק, בדומה להרטבת עפר והפיכתו לבוץ מגובש נטול אבק.

מפה מתחיל תהליך של הליכה על ביצים תוך זהירות מקסימלית מפני שבירת לוחות האסבסט, אתגר שהופך למשמעותי מאוד כאשר מדובר בגגות של מבנים ועבודה בגובה. תהליך הפירוק מבוצע באמצעות פתיחה זהירה של הברגים המצמידים את לוחות האסבסט לקונסטרוקציה של המבנה, הסרת הלוח והנמכתו אל הקרקע, שם הוא מועמס בזהירות על רכב פינוי ייעודי ומכוסה היטב בכל היטב. לאורך תהליך הפינוי כולו מבוצע ניטור של האוויר באזור העבודה על מנת לוודא שריכוז סיבי האסבסט באוויר אינו עובר רף מקסימלי מוגדר.

מיותר לציין שרכיב המפתח בפרויקט פינוי אסבסט בגן יבנה הוא פינוי של כל האנשים מהמקום ומרדיוס מספיק מסביב על מנת למנוע חשיפה לסיבי האסבסט וכמובן הגנה מלאה של העוסקים במלאכה. את האסבסט המפורק מובילים כשהוא מכוסה היטב, קשור ויציב, אל אתר הטמנת פסולת מסוכנת, שם הוא מוטמן בצורה זהירה ומסודרת באדמה על מנת להבטיח כי לא יהווה עוד מקור לסכנה.

כמה עולה פינוי אסבסט בגן יבנה?

ככלל, התהליך של פינוי אסבסט הוא תהליך נלווה לתהליך של החלפת גג. על כן, במרבית המקרים שירות זה ניתן כחלק משירות נרחב יותר של החלפת גג המבנה. בתהליך זה עליכם לבחור את סוג הקירוי החדש שאתם רוצים להתקין במקום לוחות האסבסט ובכלל זה רעפי חרס או אספלט, פאנל מבודד, איסכורית. פתרונות אלה מותאמים להתקנה מחדש על גבי הקונסטרוקציה הקיימת ששימשה עד כה את האסבסט, ולכם הם השכיחים ביותר בתהליכי פינוי אסבסט בגן יבנה והתקנת גג חדש. יחד עם זאת, לאחר פינוי האסבסט תוכלו לבחור כל סוג קירוי אחר כל עוד אתם מבינים את כלל העבודות הנדרשות בכדי ליישם אותו בשטח.

ככלל, השירות של פינוי אסבסט והחלפה לגג חדש מהסוג של הפתרונות אותם מנינו קודם לכן, עולה בסביבות 500 שקלים למ"ר רבוע של גג בשטח של עד 50 מ"ר. בגגות גדולים יותר, עשוי התהליך להפוך למורכב יותר לאור הקושי לביצוע העבודה בגובה מבלי לגרום כל נזק ללוחות האסבסט, מה שיכול להביא את המחיר למ"ר גם ליותר מ-1000 שקלים. המחיר כמובן כולל את החלפת הגג ולא רק את פינוי האסבסט. לאחר פינוי כל לוחות האסבסט, מבוצע שיקום של הקונסטרוקציה על פי הצורך ומונחים לוחות חדשים על פי הפתרון הנבחר על ידי הלקוח ובאישור מהנדס קונסטרוקטור.

איך לבחור מומחה פינוי אסבסט בגן יבנה?

ככלל, פינוי אסבסט הוא מקצוע מאוד מסודר ומאורגן, המפוקח היטב על ידי המשרד להגנה על איכות הסביבה ולכן כל מי שמציע את השירות הוא איש מקצוע ראוי ומתאים למשימה. יחד עם זאת, ישנם שלושה דברים שאתם רוצים לוודא בהזמנת מומחה פינוי אסבסט בגן יבנה. פעם אחת, אתם רוצים לוודא שמדובר באיש מקצוע מוסמך ובעל רישיון פינוי אסבסט בתוקף מטעם המשרד להגנה על איכות הסביבה. פעם שניה, אתם רוצים לוודא שאיש המקצוע הנבחר הוא בעל ניסיון בפרויקטים בהיקף דומה, במיוחד אם מדובר בגג גדול. פעם שלישית, אתם רוצים לוודא שאיש המקצוע הנבחר מציע לכם גם את האפשרות של החלפת גג לפתרון הספציפי שאותו אתם רוצים ליישם כתחליף ללוחות האסבסט.

לבסוף, נשאר גם נושא המחיר שהוא בהחלט פרמטר מרכזי בבחירת מומחה פינוי אסבסט בגן יבנה. בהינתן שכל אנשי המקצוע שאתם בוחנים עומדים בשלושת הקריטריונים אותם מנינו קודם לכן, אתם רוצים לקבל מספר הצעות מחיר מפורטות וסופיות, ולבצע השוואת מחירים בין אנשי המקצוע השונים. הצעות זולות "מדי" הן מאוד מפתות אך כדאי לבדוק אותן יותר לעומק לפני שמחליטים, ולמעשה כך גם לגבי הצעות יקרות מדי מבלי שיש הצדקה נראית לעין למחיר היקר. מה שחשוב הוא שלצורך ביצוע המשימה תזמינו מומחה פינוי אסבסט בגן יבנה בעל ההסמכה והרישוי הנדרשים ושהכל יעבור בשלום וללא נזק לסביבה ולאנשים בסביבה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדנו בכתבה:

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!