פינוי גג אסבסט עם האנשים הנכונים

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

האסבסט הוא חומר מזיק שנמצא כמעלה את הסיכון לתחלואה בסרטן ומחלות נשימתיות. במשך שנים שימש החומר, שהוא שילוב של מינרליים שונים, לשלל מבנים. לפני שהסכנות שלו היו ידועות, שילבו אותו בגגות רבים ובהם גם גגות פרטיים וגם ציבוריים ותעשייתיים. ככל שעוברות השנים, החומר נוטה להתפורר והאבק שלו הוא זה שגורם לסכנה.

פינוי גג אסבסט צריך להתבצע בהקדם האפשרי, אך רק בצורה מקצועית. אי אפשר לשבור את הלוחות או להשליך אותן סתם כך. התהליך חייב להתבצע במשנה זהירות והפינוי של הלוחות יתבצע למקום אשר הוגדר על ידי המשרד לאיכות הסביבה או הרשות המקומית כמקום המתאים לקליטת החומר.

הסכנות בנוכחות האסבסט ובפינוי

אסבסט בשלמותו אינו מסוכן. ישנם מקומות שיש בהם לוחות שלמים במשך שנים והאנשים חיים בהם או עובדים תחתם. הבעיה מתחילה ברגע שהאסבסט מתחיל להתפורר והיא חמורה כיוון שקשה עד בלתי אפשרי לראות את האבק שנוצר. פירורי האסבסט יהיו בגודל של מיקרונים בודדים והם נכנסים בקלות לגוף ולריאות וגורמים לנזקים חמורים.

ככל שהלוחות של החומר מתיישנים וככל שמופעלים עליהם יותר לחצים, כך הסכנה עולה. פינוי של גג סטנדרטי יתבצע על ידי שימוש בכלים מכניים שונים. ניתן יהיה לזרוק את השאריות לפח מיוחד שיוצב במקום ולאחר מכן לפנות אותו לאזור פסולת ברשות. את הפעולות הללו אי אפשר לבצע בתהליך פינוי גג אסבסט.

כדי לפנות גגות שיש בהם לוחות אסבסט, יש להימנע מסכנות ולהבין כי כל התערבות שלא לצורך עלולה לשחרר אבק לאוויר ואותו יכולים לנשום העובדים שמפנים את הלוחות והאנשים שיגיעו למקום לאחר סיום העבודה. לכן, במהלך העבודה יש להשתמש באמצעי מיגון מתאימים, להכין את השטח ולפרוס ניילון שיקלוט אליו כל שארית חומר ולהימנע משימוש במכשירים מכניים שעלולים לפגוע בחומר ולשחרר אבק.

כל יחידה שתפורק תכוסה בשתי שכבות ואת החומר יש לפנות רק לאתר שמורשה לכך ובמידת הצורך בתיאום עם המשרד לאיכות הסביבה או הרשות המקומית.

שלוש סיבות מדוע לא לבצע פינוי עצמי של האסבסט

אם יש לך גג אסבסט וחשבת לרגע שבאפשרותך לבצע פינוי בכוחות עצמך או עם שיפוצניק שיסכים לעזור לך אך שלא מנוסה בתחום, הנה שלוש סיבות מדוע לא לעשות זאת. הסיבות הבאות מסבירות מדוע חשוב כל כך לקרוא לאנשי מקצוע המתמחים בתחום.

סיבה ראשונה – אין לך את הידע הנדרש

פינוי גג אסבסט צריך להתבצע בזהירות רבה ואנשי המקצוע שעוסקים בכך עברו השתלמויות כדי לבצע את העבודה כראוי. אם יש אצלך לוח אחד של אסבסט וברצונך לפנות אותו בעצמך, יש לבצע זאת על פי התקנות, להשתמש באמצעי מיגון מתאימים, לכסות את החומר בסיום ולפנות אותו רק למקום שמיועד לכך.

אם אין לך את הידע הנדרש, התוצאה עלולה להיות פירוק ופירור של האסבסט. תוצאה זו עלולה להיות מסוכנת מאד ואי אפשר לעמוד מתי הסיכון של האבק שנוצר במקום יחלוף. אבק האסבסט נמדד במיקרונים בודדים ואי אפשר להבחין בהם, גם לא בנשימה. לכן, פינוי גג אסבסט יתבצע על ידי אנשים שמתמחים בתחום ויודעים כיצד להימנע מסכנות.

סיבה שנייה – עליך לעמוד בתקנות

לאחר יציאתו של חוק האסבסט בשנת 2011 נוצרו תקנות אשר קובעות כיצד לעבוד עם החומר וכיצד לפנות אותו. התקנות קובעות בין היתר כי רק אנשים שהורשו לעסוק בתחום יוכלו לפנות את הלוחות. במהלך העבודה יש לדאוג כי אנשים שאינם קשורים לעבודה לא ישהו במקום ועל העובדים להשתמש באמצעי מיגון מתאימים.

עבודת הפינוי דורשת קודם כל פירוק של הגג ולאחר מכן אפשר לעטוף בצורה נכונה ומקצועית כל לוח, להעמיסו לרכב המתאים ולפנות אותו למקום המיועד, בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים. יש לעמוד בתקנות ולהזהיר מפני כניסה לאזור ואת התקנות מכירים אנשי המקצוע אשר קיבלו אישור לעסוק בתחום.

סיבה שלישית – האחריות בעבודה רבה

האחריות בעבודת פינוי גג אסבסט היא כלפיך וכלפי הסביבה. האחריות של הפינוי גבוהה כיוון שפירוק ופינוי לא נכון עלולים להוביל להיווצרות של אבק ולסכנה בריאותית לאלו אשר מתגוררים או עובדים במקום. חברה מקצועית אשר מכירה את כל התקנות ועובדת עם החומר תבין את גודל האחריות ותישא בה לאורך כל הדרך, משלב תכנון העבודה ועד לאחר שזו תסתיים.

ניסיון לבצע עבודה בעצמך, גם אם זה בבית הפרטי שלך, עלול להיות חסר אחריות ומזיק לך ולסובבים אותך. הדרך היחידה לקחת אחריות היא ליצור קשר עם אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום ולבקש מהם לבצע את העבודה, בכפוף לתקנות ולכללים המחמירים.

בחירת אנשי המקצוע

אנשי המקצוע אשר יבצעו את פינוי הגג והאסבסט צריכים להיות בעלי אישור לעסוק בתחום ועליהם להביא ניסיון והבנה בתחום. המרכז לפינוי אסבסט מביא לשטח רק אנשי מקצוע מצוינים ופועל לפירוק ופינוי האסבסט בכפוף לתקנות. משלב התכנון ועד לאחר הפינוי, יעמוד לרשותך צוות שמטרתו להגן עליך ועל הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדנו בכתבה:

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!