החלפת גג אסבסט מחיר וחשיבותם של אנשי המקצוע

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

האסבסט נמצא כחומר רעיל אשר עלול להגדיל את הסיכון להתפתחות סרטן ריאות, מחלות נשימתיות ועוד. הימצאות הלוחות בגגות, בבתים פרטיים, מבנים ציבוריים ותעשייתיים, דורש תשומת לב רבה. כל עוד הגג עומד בשלמותו, ללא כל מפגע, יכול להיות שהוא לא מזיק ולא מהווה סיכון. אפשר לבדוק את מידת האבק של האסבסט במקום עם מכשיר המיועד לכך.

אי אפשר לראות את האבק של האסבסט ולא להריח אותו. במידה וישנו אבק, ננשום אותו והוא יחדור בקלות אל תוך הגוף. במבנים עם גגות מאסבסט יש לבצע מעקב ולבדוק כי הם אינם מתפוררים כאשר עדיף לבצע פינוי והחלפה בהקדם.

כיצד מתבצעת החלפה של הגג

ההחלפה של הלוחות תתבצע בחומר אחר שאינו מזיק. יש לבחון את השטח, להבין כיצד לגשת ללוחות ולהכין את המקום על ידי פריסה של ניילון המתאים לעבודה מסוג זה על הרצפה. יש לשטוף את האסבסט כדי להכביד עליו ולמנוע מהאבק להתעופף באוויר. ברור כי עבודה לא מקצועית עם החומר עלולה לגרום לנזק רב ולכן יש מתודת עבודה מדויקת לפירוק, פינוי והחלפת החומר.

לאחר שהאזור מוכן לעבודה והגג רטוב אפשר להתחיל בפעולת הפירוק. אין להשתמש במכשירים שלא לצורך, אין לשייף או לחתוך את האסבסט כיוון שכל פעולה שכזו עלולה לשחרר לאוויר עוד חלקיקי אבק. לאחר שהלוחות פורקו הם יכוסו בניילון ייחודי וחזק ובשתי שכבות. יש להעמיס את כל השאריות בזהירות על רכב הפינוי ולהעבירם למטמנה המיועדת לכך.

ברגע שכל לוחות האסבסט פונו יש לבצע בדיקה לנוכחות אבק ולבדוק כי האזור מתאים למחייה. במידה וכך, אפשר להתחיל לבנות את הגג החדש. ההחלטה איזה גג לשים היא החלטה אישית כשישנן מספר אפשרויות ויש להתאים בין הצורך במקום לבין החומר הנכון. לאחר שהצוות המקצועי סיים לפרק את הגג ולאחר שהמקום נמצא נקי משאריות יוכלו להיכנס למקום אנשי מקצוע נוספים, אם זו תהיה הבחירה שלך.

החלפת גג אסבסט מחיר

כדי להבין כמה עולה החלפה של הגג צריך לבחון את המקום. יש לבדוק את היכולת לגשת אל הלוחות ולבדוק גם את המצב הנוכחי של הגג. כמו כן, ההחלטה כיצד ובאיזה חומר להשתמש בגג החדש יכולה להשפיע על הצעת המחיר שתתקבל מהחברה. בכל מקרה, מי שיציע לך הצעת מחיר צריך לקחת את כל הגורמים בחשבון ולהציע הצעה שתכלול את עבודות ההכנה, הפירוק, הפינוי וההחלפה של הגג.

בירור על החלפת גג אסבסט מחיר יעלה תוצאות של 450-550 ₪ למטר מרובע ומחיר זה יכלול את העלות של הגג החדש. החברה שתגיע אליך צריכה לקחת אחריות מלאה על העבודה ובמידת הצורך לדאוג לקבלת אישור מקדים לביצועה.

חשיבותם של אנשי המקצוע

עבודות של פירוק לוחות אסבסט דורשות תשומת לב רבה והבנה של הסכנות השונות שיכולות להיות במקום. בטיפול לא נכון האסבסט ישחרר אבק רעיל ויהווה נזק לאנשים שמטפלים בו ולאנשים שיחיו ויעבדו באזור לאחר סיום העבודה. לכן, חשוב מאד להגיע אל מומחים בתחום ולא להסתפק בקבלנים אשר מכירים מעט את החומר.

במהלך העבודה יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות ובהם לבישת חליפה, שימוש במסכה וכל אמצעי הגנה. יש לסמן את האזור כאזור עבודה ולהימנע מכניסה של אנשים לא מורשים למקום. את כל החומר יש לפנות באופן התואם את התקנות ולאתרי ההטמנה המיועדים לכך בלבד.

רק אנשי מקצוע שמכירים היטב את החומר והאתגרים שלו יוכלו לבצע את העבודה הטובה ביותר. המרכז לפינוי אסבסט עומד לרשותך עם צוות מנוסה ויבצע את ההחלפה במקצועיות ודיוק רב.

מבנים אשר מכילים גגות אסבסט עלולים להיות מסוכנים. חשיפה לאבק של החומר עלולה להוביל להתפתחות של מחלות שונות ובהן סרטן ריאות, בית החזה והפרעות נשימה. פירוק הגג יתבצע רק על ידי גורם מורשה ועל פי התקנות שנקבעו לאחר יציאת חוק האסבסט. במהלך הפירוק יש להזהיר את האנשים במקום מהמפגע ולהציב שלטים שיסבירו את מהות המפגע ויעודדו אנשים להתרחק מהמקום.

פירוק גגות אסבסט

מדוע חשוב לפרק את גג האסבסט?

על פי החוק יש לפנות את כל האסבסט שעוד קיים. כיוון שהחומר פריך הוא עלול בכל רגע לפזר אבק והאבק מסוכן לבריאות. גג אסבסט יכול להיות תקין, כרגע, אך אין לדעת מה יעבור עליו בעתיד ובאיזה שלב הוא יתחיל להתפורר ולהיות מסוכן. לכן אם יש ברשותך מבנה ובו אסבסט, עליך לפעול לפירוקו והוצאתו בצורה בטוחה, יעילה וחוקית.

שלבים בתהליך פירוק גגות אסבסט

את עבודת הפירוק יבצעו אנשי מקצוע המתמחים בתחום שרשאים לבצע את העבודה ולעסוק בחומר. המטרה היא לבצע את העבודה במהירות כדי למנוע אי נוחות ואת הפוטנציאל להיווצרות אבק. עם זאת המהירות לא יכולה לבוא על חשבון היעילות ולכן חשוב לעבור על כל השלבים של העבודה.

שלב ראשון – תכנון

הדרך הטובה ביותר לבצע עבודה יעילה היא לתכנן אותה מראש. רק לאחר שהצוות או האחראי יראו את המצב של הגג והמבנה שלו אפשר יהיה לקבל החלטה כיצד לפרק אותו. גובה הגג, השיפוע שלו ואיכות המבנה כולו יוכלו להשפיע על הגישה למקום ועל העבודה. אין זה נכון להתחיל לפרק את הגג לפני שברור במה מדובר.

שלב שני – הכנת השטח

יש להכין את השטח ולדאוג לכסות את הרצפה. בתהליך פירוק גגות אסבסט יכולות להיות שאריות של חומר. אם הן יפלו לרצפה הן מהר מאד יתעופפו באוויר ואנשים שיעברו במקום לאחר סיום העבודה יהיו חשופים למפגעים שהחומר עלול ליצור.

שלב שלישי – פירוק הגג

את הגג יש לפרק בדרך הזהירה ביותר ובמינימום נגיעות. לרוב הגג יהיה מחובר בברגים אל המבנה ויש לשחרר אותם ולהוציא משטח אחר משטח. יש להימנע מחיתוך של המשטחים (ולשם כך חשוב לעבור את שלב התכנון ולדעת למה לצפות) והשלכתם.

שלב רביעי – כיסוי ופינוי מהאזור

כל משטח אשר יורד מהגג צריך להיות מכוסה בשתי שכבות של ניילון המיועד לכך. יש לאטום כל שכבה בנפרד ולמנוע מצב שבו חומר או שאריות של חומר יצאו החוצה. לאחר סיום כל העבודה יש לאסוף בזהירות רבה את הניילון שעל הרצפה, לאטום אותו ולפנות אל כל האסבסט מהאזור.

שלב חמישי – השלכה למתקן המיועד לכך

אין להשליך אסבסט לפחי האשפה, לא הפרטיים ולא התעשייתיים. יש לתאם את העבודה מול המשרד לאיכות הסביבה ולברר היכן מותר להשליך את החומר. יש להקפיד לשנע את השאריות ברכב המיועד לכך ובשום אופן לא ברכב פרטי (גם לא שאריות קטנות).

לפנות למומחים בתחום פירוק גגות אסבסט

ככל שחולפות השנים בהן האסבסט נמצא במקומו, כך עולה הסכנה שבו. הוא נוטה להתפורר ככל שהוא ישן יותר ומעבר לכך, אי אפשר להעריך את מידת החשיפה של אנשים לאבק שהוא מפיץ. ברגע שיש לך מבנה שיש בו גג אסבסט, עליך לפעול מוקדם ככל הניתן כדי לפנות אותו בשלבים שצוינו. לשם כך יהיה עליך לפנות לחברה מקצועית ומנוסה.

המרכז לפינוי אסבסט מעמיד לרשותך ידע, ניסיון רב ואנשי מקצוע שיפעלו במשנה זהירות וידאגו לפרק את הגג בכפוף לתקנות ותוך שמירה עליך ועל הסביבה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדנו בכתבה:

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!