תמא 38 – כמה תקבלו ?

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים, הפכו מודעים למושג תמ"א 38 , בעוד שרוב בעלי הדירות בבניינים ישנים: מייחלים כי תמ"א 38 יעשה בבניין שלהם. אבל מה צריך לדעת על פרויקט מסוג זה? ומתי כדאי לבצע אותו? כל הפרטים בהמשך.

תמ"א 38 – מה המשמעות של זה?

תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית שנודעה לשקם מבנים ישנים, לחזק מבנים נגד רעידות אדמה, להרחיב מבנים, ובכך לפתח אזורים כמו עיירות פיתוח ולהביא אליהם אוכלוסייה צעירה ואיכותית.

במדינת ישראל, ישנם לא מעט מבנים אשר דרושים חידוש, שיפוץ ואף הריסה ובנייה מחודשת של המבנה הקיים, בעוד שבאמצעות הפרויקט ניתן להקנות לדיירים דירות איכותית יותר, רחבות, חזקות ומעוצבות.

בפרויקט זה עליו אחראית מדינת ישראל, פועלות חברות בנייה, יזמים, קבלני שיפוצים ושאר בעלי אינטרסים, תוך שבשל הרצון של היזמים להרוויח מדירות חדשות (אותן הם מוסיפים למבנה בעת התהליך), זוכים הדיירים הקיימים בדירות חדשות גדולות יותר תוך חיים במבנה משופץ ונוח למגורים.

מה כוללת תכנית מתאר ארצית?

לפני שנסביר מהן הפעולות אשר מתבצעות בעת תמ"א 38,כמה 38  היא המובילה את הפרויקט ואומרת לכם כמה בדיוק תקבלו מהיזם או הקבלן חשוב לדעת כי תכנית זאת, מטרתה לשפץ מבנים מימי קום המדינה או מבנים שנבנו לפי יותר מ 30 שנה באמצעות הרחבת שטחים ושיפור החיים באזורים שנחשבים נחשלים.

בתכנית המתאר נעשות כמה פעולות חשובות כגון

חיזוק יסודות של מבנים ישנים בגד רעידת אדמה, הוספת ממ"ד לכל דירה, התקנה או תיקון מעליות, בפרויקט תיתכן הוספת מרפסות, שיפוץ לובי, הרחבת שטחי הגינה ושטחים ציבוריים, הוספת חנייה תת קרקעית וביצוע שלל פעולות שיעלו את ערך הנכסים וישפרו את איכות החיים, כמו גם את הבטיחות במבנה.

בפרויקטים כאלה נעשית החלפה של מבנה קיים בחדש, תוך הרחבת הדירות והקניית פונקציונאליות פיקוח בניה בתים פרטיים באזור המגורים.

מתי כדאי לבצע את הפרויקט?

חשוב לדעת כי ביצוע הפרויקטים נעשה על ידי יוזמה של יזמים בשיתוף פעולה עם הרשויות ועם משרד הבינוי והשיכון. עם זאת כדאי להבין שעל מנת להוציא לפועל את התכנית, יש לקבל את הסכמה של 65 אחוזים מדיירי המבנה, תוך הגעה להסכמה על ידי אנשי מקצוע כמו עורך דין נדל"ן ויזם בפרויקט תמ"א 38. בכך מבנים ישנים הופכים לחדשים, פונקציונאליים, רחבים יותר וכאלה שערכם עולה ועולה עם השנים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדנו בכתבה:

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!