סוגי מתכות שונים

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

עבור מרביתנו, מקסימום הידע שלנו בעולם המתכות מסתכם בכך שאנחנו מבינים שפריט מסוים עשוי ממתכת. אין לנו מושג מהו סוג המתכת ואין לנו מושג מה אומר כל סוג. כל מה שאנחנו יודעים הוא שהפריט הזה עשוי מתכת. ובכן, ישנם כמובן סוגי מתכות שונים וההבנה מהו סוג המתכת הרצוי לכם בכל פריט מתכת שאתם רוצים לבנות, לקנות או לעצב בעצמכם היא חשובה מאוד.

 

מדוע חשוב להבין מהו סוג המתכת הנדרש לכם?

ובכן, אחד המאפיינים שמשותפים לכל המתכות הוא החוזק המבני שלהן. יחד עם זאת, פרט למאפיין מרכזי זה, יכולות המתכות להיות שונות מאוד זו מזו בכל תכונה אחרת. חלק מהמתכות הן מגנטיות בעוד אחרות כלל אינן מגנטיות כמו למשל פלדת אל חלד. מתכות מסוימות כמו אלומיניום הן קלות משקל בעוד מתכות אחרות כמו ברזל הן כבדות מאוד. מתכות מסוימות הן קלות מאוד לעיבוד בעוד אחרות קשות מאוד לעיבוד. ישנן מתכות שתחלדנה בקלות רבה מאוד במגע עם לחות ורטיבות, בעוד אחרות יכולות לחוות מגע רציף עם מים ללא שום השפעה. על כן, בכל שימוש במתכת, חשוב מאוד להכיר סוגי מתכות שונים, להבין מהן התכונות האופייניות לכל מתכת ולבחור את המתכת המתאימה לכם ביותר לפריט הספציפי.

 

האם גם המחיר שונה בין סוגי המתכות השונות?

התשובה היא בהחלט כן. מתכת הוא חומר גלם הנחצב מן הקרקע וממרבצי טבע אחרים ועל כן ברמה הראשונית, היה ניתן להניח שהשווי של סוגי מתכות שונים נקבע על פי המאמץ הדרוש בכריית המתכת. בפועל, שוויין של מתכות נקבע בעיקר על פי הנדירות שלהן ואם הן אינן נדירות אז על פי רמת הביקוש להן. כך למשל, זהב היא מתכת מאוד יקרה פשוט מכיוון שהיא נדירה מאוד בטבע. אלומיניום היא מתכת זמינה מאוד שקיימת בשפע אך הביקוש לה גבוה ולכן גם מחירה נוטה כלפי מעלה. ברזל היא מתכת שהפכה למוצר צריכה בסיסי בכל ענף שאפשר לחשוב עליו ולכן גם המחיר שלה הוא נמוך מאוד. פלדת אל חלד, דרך אגב, היא מתכת סינטטית המיוצרת על ידי תרכובת של סוגי מתכות שונים ולכן מחירה גם כל כך גבוה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!